Kommunikation och jämställdhet

Kommunikation är viktigt för företaget men även jämställdhet och mångfald, två delar som det verkligen behövs jobbas på i kommunikationsbranschen.

I vår moderna tid är som nämnt kommunikation något av det viktigaste för ett företag, med allt vad gäller att säkerställa service till kunder, bibehålla ett gott varumärke men även säkra sin egen drift när det kommer till allt från telefoni och internet. Det allra bästa för ett företag är att kontakta oberoende återförsäljare och på så sätt få rätt funktioner och rätt täckning för just ens egna behov.

Jämställdhet och mångfald behövs i kommunikationsbranschen

En annan sak som är mer än viktig är att ens företag arbetar aktivt för att bli jämställt, något som många kommunikationsbyråer i Sverige verkligen inte är. I Resumé kan en läsa vidare om just detta och ett jämställdhetspris som heter Guldvågen. Guldvågen grundades och introducerades under våren 2015 av Sophie Lokko och Ellinor Ekströmoch blev ganska snart en stor succé, då stod kommunikationsbyrån Åkestam Holst som vinnare av 22 andra byråer. Vad handlar då årdiskrimineringets kampanj om? Förutom bara jämställdhet generellt alltså. Jo, i år så hyllar kampanjen ett inkluderande arbete som utmanar normer och verkar för en mer jämlik värld och årets inspiratör ska ha en tydlig ställning och våga förändra i denna ganska snäva bransch, förändra både vad gäller mångfald och jämställdhet. Sista anmälningsdag är 1 september.

För att utse vinnaren tar Guldvågen hjälp av Addgender som tar fram ett jämställdhetsindex över byråerna, som bland annat belyser kultur och struktur och faktiska siffror över antalet män och kvinnor på byråerna – Dagens Media