Marknadsför med reflex för god gärning

Hon körde på en pojke med bilen. Nu vädjar hon till omvärlden: bär reflex! Det är i en artikel från Expressen som kvinna går ut med sin historia, detta för att hindra andra att behöva uppleva samma sak. Och det är ju faktiskt så att en olycka händer så lätt – trots att man tänker “det händer inte mig”. Tillslut händer det, och alla är det inte som har tur i oturen, som kvinnan i artikeln har. Det är ett problem att reflexer inte används tillräckligt mycket, och trots kampanjer som man rapporterar om i det här inslaget från Sveriges Radio då man berättar om Motormännen som delar ut reflexer, verkar det inte nå ut till tillräckligt många (källa).

Vad är då lösningen? En tanke är att få fler att förstå den uppenbara kopplingen mellan reflexer och marknadsföring. På exempelvis http://www.axonprofil.se/ovrigt/reflexer kan du hitta mängder av olika reflexer som du kan använda för att synas i mörkret, men även för att marknadsföra. Kruxet med dessa reflexer är att du kan bestämma ditt eget tryck, vilket innebär att det blir lite roligare. Och tänk om man skulle låta dessa reflexer bli vanliga, snarare än de “tråkiga” som man får utdelat på stan. Det är någonting som helt klart skulle förbättra situationen.möte på väg bil strålkastare Dessutom använder man sig av marknadsföring på ett mycket mer positivt sätt än att bara göra tv-reklam eller liknande. För att verkligen stoppa att barn (eller vuxna) blir påkörda av bilar i detta höstmörker kan en tycka att företag riktar sig mer mot marknadsföring med reflexer. Varför inte bestämma hem olika reflexer med företagets tryck på som sedan skickas ut till kunderna? På så vis har man om inte annat gjort vad man kan för att säkerställa folks säkerhet. Vi har alla ett ansvar, och en reflex kan vara avgörande när det kommer till liv eller död.