Mobiltrenderna att hålla koll på

Nu är det 2016 och ett nytt år med nya möjligheter. För att kunna utnyttja och ta tillvara på dessa möjligheter så mycket som möjligt är det viktigt att man vet hur man ska jobba. Då gäller det att inte glömma mobilen, för mobilen kommer vara het under året och ha en stor betydelse. 

4188356-head-puzzle-shows-slipping-ideasNär det kommer till trender så är det något otroligt roligt att redan innan året är slut börja spana på för att se vad som kommer att slå stort och sedan följa om man hade rätt. Nu är det många som spår att mobilen kommer vara otroligt het och det finns stora möjligheter om man vet vad man ska kolla efter. Företag som mindpool.se vittnar om att det blir allt viktigare att tänka på sin närvaro och hur man når ut till kunder. Att synas på rätt sätt är att säga hej och växa som företag. Men, det finns mycket man måste ha koll på, och här kommer några plock från vad olika sajter anser är de viktigaste punkterna när det kommer till mobilen 2016.

Enklare, personligare och öppnare

Ja, enligt tidningen Allas så kan man se tydligt att det handlar om att vi människor värderar vår telefon högre. Så högt att vi inte vill gå omkring med spräckt glas och att vi alltid vill ha den så laddad som möjligt. Nu har de blivit en självklarhet att ha en trådlös laddar med sig, samt att man i inredningen kan få in en laddare för att det ska bli så smidigt som möjligt. Tidningen Resumé skriver om att vi med våra mobiler och med sociala medier kommer närmre företagen och att man kan skapa en kontakt där företagen snabbt kan svara. På ett sätt blir det att man kommer närmare varandra – och det är precis det företagen vill. Att man även kommer kunna skräddarsy mot konsumenter gör att en trygghet skapas, om denna service skriver Resume:

“ZenithOptimedia tror att den nya teknologin och den alltmer närvarande delningsekonomin gör det möjligt för varumärken att leverera snabbt och samtidigt kunna klämma in sig i konsumentens späckade schema. Ett exempel är den norska startupen Nimber som matchar resenärer med paket genom en positioneringsstyrd algoritm.”